Heej,
Zijn er hier ook mensen die gestopt zijn met de anti depressiva omdat het al best lang goed ging, en die na een tijd toch weer depressief worden?
Ik ben 21 en heb 2,5 jaar efexor geslikt en daarbij had ik 1 keer in de 2 weken therapie. Op een gegeven moment ging het zo goed dat ik van die troep afwilde. Dus ik heb in 3 maanden heel rustig afgebouwd. Heb er een weekje last van gehad. Maar daarna ging het heel goed. Ik had overal zin in en mijn moeder zei telkens dat ik eindelijk weer mezelf was. Het is zo'n 6 weken goed gegaan, maar nu val ik weer terug in een depressie.
Ik heb nergens zin in, ik kom haast niet uit bed. De zon schijnt, maar van binnen voel ik me ellendig en niks waard. Er komt haast niks uit mijn handen en ik huil een paar keer per dag en kom niet in slaap door alle negatieve gedachtes. Ik doe een thuis studie en heb een jaar stage gelopen en die stageperiode heb ik succesvol afgerond, maar nu kom ik echt niet toe aan de laatste loodjes van mijn studie. Ik hoef nog maar 4 van de 17 examens te halen, maar zo schiet het niet op.
Ik heb een dysthyme stoornis en een sociale fobie.
Gister had ik een verjaardag van de vriend van mijn zus. Eigenlijk wilde ik er niet heen. Want hij heeft een grote familie en ik weet nooit goed wat te zeggen. Ik ben toch gegaan, maar heb er best wel spijt van. Ik voelde me erg alleen staan en niemand praatte met mij. Later belde mijn moeder nog die ook op het feest was en die zei dat ze zag dat ik kortaf ben en geen gesprekken gaande kan houden. Ik kon wel door de grond zakken. Voor mij was het best een overwinning dat ik toch gegaan ben, maar andere mensen zien dat blijkbaar heel anders.
Ik voel me echt waardeloos, anderhalf jaar geleden heeft mijn vriend me ook gedumpt omdat ik zo gestrest ben voor sociale situaties. Ik heb vroeger wel eens sova trainingen gevolgd, maar dat heeft me weinig geholpen. Ik blijf ontzettend angstig. Op stage ging het best goed omdat ik een fijne stagebegeleider had en er ook een aantal mensen waar ik wel goed mee kon praten (niet iedereen natuurlijk).
De laatste tijd denk ik wel eens dat het voor mijn moeder makkelijker zou zijn om een dood kind te hebben dan een kind waar ze zich altijd zorgen om moet maken. (als ik niet gelukkig ben wordt zij ook verdrietig).
Ik heb alweer contact opgenomen met het ggz en ga maandag weer terug in therapie en wil dan ook weer medicijnen gaan slikken. Het voelt heel klote dat ik het zelf niet kan, ik was net uitgeschreven voor de therapie, maar zo kan ik ook niet door.
Ik hoop dat er wat ervaringen zijn van mensen met anti depressiva.
Groetjes Elvira