Dat je gewoon kan zeggen wat je wil en luisteren naar wat de ander zegt en blij zijn dat iemand zo open tegen je is en je in vertrouwen neemt.
Kan dat zelf ook hebben met mensen die ik eigenlijk niet eens heel erg goed ken. Of mensen die, zoals ik al zei, in feite maar 3 maandjes in mijn leven zijn geweest.
Voor mij valt dat onder het kopje "vriendschap". Het hoeft niet direct iemand te zijn die ik al jaren ken... zo een momentopname kan net zo waardevol en liefdevol zijn denk ik.
Als ik nu terugdenk aan mensen die ik maar heel kort in mijn leventje mocht hebben, zijn dat toch de momenten die eruit springen.. dat je een gesprek hebt waarin de ander je emotioneert met zijn enthousiasme en fonkelogen als het over iets gaat waar die persoon gepassioneerd over is bijvoorbeeld. Die blijven me lang bij
Jullie hebben het over investeren... maar wat is precies investeren? Tijd? Naar een feestje gaan, terwijl je het er waarschijnlijk niet erg tof gaat vinden?
Voor mij ligt investeren dus ook weer meer op het hartsvlak, dan aan de praktische kant. Ik ben dan ook nogal een zweefteef haha, dus denk dat dat er wel mee te maken heeft.
Voor mij betekent dat dus ook, dat wanneer een vriendschap/band verandert of wellicht afloopt, dat het gevoel er nog wel degelijk kan zijn naar die ander toe... en daar kan ik jaren later nog van genieten en iemand weer even bij me hebben, ook al is het niet in levende lijve.
Bedacht me laatst dat ik eigenlijk bijna nooit alleen ben.... als je je beseft hoeveel mensen er dagelijks door je gedachten wandelen, kan je toch niet meer eenzaam zijn;)