Bang voor de buitenwereld?

Heb je veel last van negatieve gedachten, bespreek ze hier als je iets dwars zit.

Moderator: Rob

Re: Bang voor de buitenwereld?

Berichtdoor VerrasPatatje » zo jun 13, 2010 3:41 pm

Dat je gewoon kan zeggen wat je wil en luisteren naar wat de ander zegt en blij zijn dat iemand zo open tegen je is en je in vertrouwen neemt.

:) Dat zijn de mooiste momenten inderdaad.

Kan dat zelf ook hebben met mensen die ik eigenlijk niet eens heel erg goed ken. Of mensen die, zoals ik al zei, in feite maar 3 maandjes in mijn leven zijn geweest.
Voor mij valt dat onder het kopje "vriendschap". Het hoeft niet direct iemand te zijn die ik al jaren ken... zo een momentopname kan net zo waardevol en liefdevol zijn denk ik.

Als ik nu terugdenk aan mensen die ik maar heel kort in mijn leventje mocht hebben, zijn dat toch de momenten die eruit springen.. dat je een gesprek hebt waarin de ander je emotioneert met zijn enthousiasme en fonkelogen als het over iets gaat waar die persoon gepassioneerd over is bijvoorbeeld. Die blijven me lang bij :)

Jullie hebben het over investeren... maar wat is precies investeren? Tijd? Naar een feestje gaan, terwijl je het er waarschijnlijk niet erg tof gaat vinden?

Voor mij ligt investeren dus ook weer meer op het hartsvlak, dan aan de praktische kant. Ik ben dan ook nogal een zweefteef haha, dus denk dat dat er wel mee te maken heeft.
Voor mij betekent dat dus ook, dat wanneer een vriendschap/band verandert of wellicht afloopt, dat het gevoel er nog wel degelijk kan zijn naar die ander toe... en daar kan ik jaren later nog van genieten en iemand weer even bij me hebben, ook al is het niet in levende lijve.
Bedacht me laatst dat ik eigenlijk bijna nooit alleen ben.... als je je beseft hoeveel mensen er dagelijks door je gedachten wandelen, kan je toch niet meer eenzaam zijn;)
VerrasPatatje
GoldMember

Berichtdoor Dromer » zo jun 13, 2010 5:29 pm

Kan dat zelf ook hebben met mensen die ik eigenlijk niet eens heel erg goed ken.

Is bij mij ook al een paar keer voorgevallen. Ik heb eens een hele nacht met een volkomen vreemde gepraat (okee, ik kende iemand die hij ook kende, maar that's it). Nadien ben ik die amper nog tegengekomen, maar zo'n eenmalige ervaring kan inderdaad ook geweldig zijn :D
Carpe diem (Pluk de dag)
Dromer
Ik durf te reageren

Berichtdoor Dr.Panic » ma jun 14, 2010 2:13 pm

Ik doe niets liever dan op de dag zelf of zo met iemand af te spreken en dan tot een kot in de nacht zitten praten :D Gebeurt niet al te vaak, maar is wel zalig.

Hehe, dat heb ik nou ook.. Gewoon lekker ergens langs gaan wanneer het gevoel goed is, en dan lekker relaxed ouwehoeren, even alle verplichtingen aan de kant.. Ik ben ook verwend op dit punt, want ik kende best veel mensen bij wie ik dit altijd deed, dus ik mis het wel met al die agendas :)
To be wronged is nothing unless you continue to remember it.
Dr.Panic
Silver Member

Tom and Jerry!!

Berichtdoor klmn545 » ma aug 02, 2010 9:28 am

Mrs Brown went to visit one of her friend and carried a small box with holes punched in the top.

" What's in your box?" asked the friend.

"A cat," answered Mrs Brown. "You see I've been dreaming about mice at night and I'm so scared! This cat is to catch them."

"But the mice are only imaginary," said the friend.

"So is the cat," whispered Mrs Brown.

nike shoes 2010

air max 2010

nike air max 90

cheap nike shoes

[url=http://www.nikeairmax-shop.com]nike air max NZ
[/url]
klmn545
Ik durf te reageren

Vorige

Keer terug naar Negatieve gedachten