waar ben ik bang voor? (dingen niet afmaken)

Moderator: Rob

waar ben ik bang voor? (dingen niet afmaken)

Berichtdoor molly_86 » wo mei 26, 2010 7:40 am

Hoi allemaal,

Ik ben Molly, 24 jaar oud en ik kamp eigenlijk sinds de brugklas steeds met hetzelfde probleem. Ik ben uitzonderlijk creatief van aard en mijn grootste passie is schilderen. Wat dat betreft ben ik erg vasthoudend, ik exposeer en verkoop regelmatig doeken. Ik ben in 5 havo van school gegaan omdat ik daar erg ongelukkig was. Ik viel buiten de boot, maar het kwam vooral omdat ik eigenlijk alleen maar met creatieve dingen bezig wilde zijn. Ik voelde me zo opgesloten, ik was bang om te laat te komen en op de één of andere manier lukte het mij gewoon niet om gewoon te doen wat van me verwacht werd. Hoewel ik wel 'de hersens' had overzag ik die eisen gewoon niet. Ik kreeg toen ook een eetstoornis en ik denk achteraf wel eens dat dat meer een manier van 'onder de druk' uitkomen was dan dat het echt om anorexia ging. Want ik kreeg een open rooster, mocht later proefwerken maken etc. Maar toch lukte het zelfs toen niet de middelbare school af te maken.
Sindsdien schilder ik dus, en wanneer ik een expositie of opdracht heb haal ik altijd moeiteeloos de deadline en voel ik me zielsgelukkig. Maar van alleen schilderen kan ik niet leven. Ik moet er eigenlijk twee of drie uur per week naast werken. Door de jaren heen heb ik wel tien verschillende baantjes gehad: in een winkel staan, secretaresse, horeca, receptioniste, bakkerij, ik heb alles geprobeerd. Maar iedere keer krijg ik weer datzelfde benauwde gevoel. hoewel het werk maar om een paar dagen gaat, voelt het voor mij alsof het heel mijn leven beheerst. Alsof mijn vrijheid word ontnomen. Ik ga me dan moe en depressief voelen, ik ga weer raar doen met eten en word gewoon zo emotioneel gesloopt dat ik meestal na een paar maanden ontslag neem. Na de laatste keer dat ik dat deed, ben ik hals over kop een verkorte opleiding tot fitness instructeur begonnen. Een erg leuk idee: ik dacht, een beetje lesgeven aan mensen een zelf rooster indelen voelt al een stuk vrijer dan op kantoor zitten. Maar ik moest daarvoor wel stage lopen, en hoewel ik niet een verplicht aantal uren had, werden ook daar eisen aan me gesteld. Ik ben toen een half jaar gestopt, en nu moet ik die opleiding wel afmaken want anders heb ik alles voor niks gedaan (en betaald). Dus: deze week begin ik opnieuw met stage lopen, volgende week komt een zogenaamde coach kijken hoe het gaat, en de week daarop heb ik waarschijnlijk al het examen. En ik voel me nu zo belabberd! Ik voel me gewoon nu al ziek! Het is zo rot! Waar ben ik bang voor, herkennen jullie dit?

Naast werk is er nog een ding wat ik niet vast kan: een relatie hebben is echt onmogelijk. Sinds mijn 19e ben ik vrijgezel en hoewel ik wel een vriendje zou willen, benauwd het me zo erg dat ik totaal geen liefdesleven heb gehad al die jaren. Overigens heb ik wel voldoende vrienden, mensen die ik al heel lang ken en mij accepteren zoals ik ben (en dus geen eisen aan me stellen).

Nou ja, sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik overzie gewoon niet hoe ik die opleiding moet halen. Zo ging het ook met mijn rijbewijs: ik had dertig lessen gehad, de instructeur was ervan overtuigd dat ik het examen zou halen, maar nadat ik twee keer was gezakt voor mijn theorie heb ik het nooit afgemaakt! erg toch? ik weet niet wat ik moet doen. (therapie heb ik ook al gehad, cognitieve, psycholoog, alternatieve, maar zonder effect eigenlijk)

lieve groetjes Molly
molly_86
Newbie

Re: waar ben ik bang voor? (dingen niet afmaken)

Berichtdoor Dr.Panic » wo mei 26, 2010 9:59 am

Hey!

Helaas kan ik je niet vertellen wat het is, maar ik zie een lichte herkenning met iets waar ik zelf ook over gepost had een tijdje terug: angst voor verplichtingen (of: overdreven stress door). Spreekt zo'n beschrijving je ook aan?

Aan de andere kant lijkt het ook een beetje op een vorm van bindingsangst, al weet ik niet of zoiets voor werk kan gelden.

Groetjes!
To be wronged is nothing unless you continue to remember it.
Dr.Panic
Silver Member

Bayern did not

Berichtdoor klmn545 » do aug 05, 2010 7:32 pm

Germany World Cup group match in the first game to beat Australia 4-0 to obtain the group stage first win. In today's game, teenager Thomas - Mueller's performance is also commendable. Wearing former captain Michael Ballack in the 13th, first published in Germany's squad, the right location on the popular controversial avant-garde, Lufkin finally selected by the Thomas never participated in the World Cup - Muller replace veteran Teluohuofu Wieniawski, is a bold attempt, but also the confidence of the Mill. In today's game, although not fully play their Mill in the league in the state in addition to access to Joachim Low's approval, Muller and a Aspect of concern today, is wearing the shirt he is missed the World Cup because of injury 13, the former captain Michael Ballack's shirt. After today's game, also a reporter asked how he felt Muller, Muller said: "It is important to me, I think I will Nu Li, Bu Hui Zhe 件 unworthy of me on the 13th gym clothing, but goals also highlights the strength of Muller said he did not feel ashamed to own this shirt

nike shoes

nike shoes 2010

air max 2010

nike air max 90

cheap nike shoes
klmn545
Ik durf te reageren

Keer terug naar Faalangst