Rood worden!

Moderator: Rob

Re: Rood worden!

Berichtdoor anoniempje » di okt 13, 2009 4:02 pm

Ik had eerst ook erg last van het rood worden. Ik werd van de een op de andere dag steeds maar rood. De gedachte bleef dan ook steeds in mijn hoofd zitten :( . Via een vriendin heb ik een aantal goede manieren gelezen om er zo eraf te komen. Zij had een Ebook voor mij uitgeprint en hier stonden allerlei dingen in die konden helpen(o.a. bepaalde oefeningen en tips). Het heeft mij geholpen dus ik hoop dat het anderen ook kan helpen. :D

Hier had zij het vandaan: http://www.iwig.nl/stoproodworden.html

Hopelijk helpt het jullie ook. :D
xx
anoniempje
Newbie

Berichtdoor Anna » ma feb 15, 2010 5:53 pm

Ik zou persoonlijk de operatie niet aanbevelen,grote kans nl dat je dan een grotere tril of zweetfobie krijgt (de angst blijft nl toch in je zitten) beter is om het van binnenuit te leren (idd zelfverzekerder proberen te worden,naar mensen luisteren ipv met jezelf bezig zijn etc) De operatie is ook nog niet zonder risico (dat geld uiteraard voor iedere operatie maar dit let ook heel nauw) Nog wel wat tips voor de dames (sorry heren) er bestaat een groene camouflagestift van Shiseiko (bij de dure parfumerie) deze is eigenlijk voor couprose maar prima voor blozen. Daarna natuurlijk een bruine camouflage eroverheen doen anders word je weer voor de hulk uitgemaakt. En ja.. bij mij heeft de AD seroxat heel veel gedaan,het maakt me nu eigenlijk allemaal geen bal meer uit als ik eens bloos. Nog even 1 opmerking,iemand schreef het is wel charmant maar het blozen zoals bij de fobie is dat echt niet hoor dat voelt heel genant.gr Anna
Anna
Forumklant

Berichtdoor noa » di maart 02, 2010 9:15 pm

Ik heb gewoon rode wangen van mijzelf. Dus bij mij zie je het 10 keer dan andere mensen.
Vroeger zat ik er wel mee. maar nou merk ik zelf niet dat ik rood wordt. Ik vind altijd erg al mensen het gaan zeggen.
veel dingen worden toch veroorzaakt door mensen. mensen die niet denke
noa
Forumklant

Berichtdoor Dreambig21 » do maart 11, 2010 1:49 pm

Hallo,
Ik heb zelf bijna 2 jaar een bloosfobie gehad. ik werd op steeds meer plaatsen of bij meer situaties rood. Op een gegeven moment bij mijn eigen zus mijn vriend en mijn ouders echt verschrikkelijk. Ik kan wel zeggen dat ik er nu vanaf ben. Ik bloos nog heel zelden en als dat gebeurd vind ik het niet meer erg. ipv ojee ik wordt rood denk ik dan okee ik wordt rood (so what?) Ikzelf heb eft-therapie gevolgd in apeldoorn. Toen ik zo'n 5/6 keer was geweest was ik er zo goed als vanaf. Een operatie raad ik echt niet aan. ik wilde het zelf ook bijna doen maar het blozen is meestal iets psychish dus als je van het blozen af bent door zo'n operatie kan je daarna last krijgen van transpireren of andere angsten die het blozen overnemen.
Dreambig21
Forumklant

Berichtdoor Eenroodtomaatjee. » do maart 18, 2010 7:40 pm

Ik heb dat dus echt zo irritant.
Ik kan dus nooit iets fouts doen want dan word ik al rood.
ik had al ergens gelzn dat je gewoon moet denken wat kan mij het nou schelen dat ik rood word.
dus dat had ik vandaag gedaaan,
Maar ikword echt om de kleinste dingen rood,
en dan denkt iedereen dat ik me schaam
maar ik schaam me helemaal niet.

En net zoals iemand anders ik ben best populair dus er zijn altijd wel heel veel meiden en jongens om me heen
maar in de klas word ik zo rood als een tomaaat!!
Maar al ben ik buiten
of als ik moet trainen voor voetbal durf ik alles te doen en word ik niet rood al word er op me gemopperd ?
Eenroodtomaatjee.
Newbie

Berichtdoor Dreambig21 » di apr 06, 2010 4:36 pm

hee roodtomaatje,

Ik ben lang niet meer op het forum geweest en vandaar een beetje een late reactie..

ik had hetzelfde als jou denk ik zo te horen.. ik weet niet of jij er altijd al last van hebt gehad (van het blozen) ik niet namelijk ik had veel vrienden praatte met iedereen en vond presenteren enzo leuk ik werd nooit rood. het klinkt alsof het bij jou ook een beetje zo is..

Het klinkt alsof je je schaamt voor het blozen (al ga je misschien niet blozen omdat je je schaamt)
terwijl je het echt moet accepteren dat je rood word soms bij andere mensen om ervan af te komen.

je zegt dat je niet wilt dat anderen denken dat je je schaamt of iets omdat je rood word. je moet eigenlijk denken: okee ik word rood en nu denken ze dat ik me schaam ..dus? het gaat erom wat ik denk!
je moet het jezelf eerst een paar keer aan leren om zo te denken. want waarschijnlijk denk je: ojee ik wordt weer rood! ik wil/mag niet rood worden want dan denken ze dat ik me schaam! en als je zo denkt wordt het steeds erger.

Als je merkt dat je op steeds meer plaatsen last krijgt van blozen zou ik overwegen therapie te volgen EFT heeft bij mij super geholpen. je kan ook iets anders proberen.
want nu het nog niet zo erg is kan je er ook makkelijk vanaf komen. ik heb er namelijk mee rond gelopen vanaf dat ik rood werd als ik ineens in de aandacht stond in een grote groep tot dat ik nergens meer heen ging en bij iedereen en alles rood werd!

succes ermee
Dreambig21
Forumklant

Berichtdoor Lauwer » wo apr 21, 2010 5:05 pm

Ooo mensen ik heb er ook heel erg last van, en het hindert me enorm tijdens m'n studie! Als ik me moet voorstellen tijdens de voorstelronde aan het begin van elk vak dan wordt ik alweer zo rood, dat ik de rest van de cursus niets zeg omdat ik al rood wordt als ik eraan denk iets te zeggen op dat moment!
Ik moet hier echt vanaf want zo ga ik m'n studie niet halen....En heb t idee dat ik in een vicieuze cirkel zit op t moment en dat t alleen maar erger wordt!

Ik ga me s verdiepen in die EFT en blozenvoorkomen.nl en dan hopelijk de beste van deze 2 uitkiezen om te bestellen :)
Ik las ook over het boek van Pieter Freijers, heeft iemand deze geprobeerd toevallig??
Alle tips zijn meer dan welkom!
Lauwer
Newbie

Berichtdoor Lynn » za mei 01, 2010 11:49 am

Ik word altijd rood en mijn hart begint sneller te bonken als er onverwacht iets aan me gevraagd wordt in een groep en als ik niet meteen weet wat te zeggen... Of in het begin van het schooljaar, als je jezelf voor de tigste keer moet voorstellen... >.<
Lynn
Ik durf te reageren

Berichtdoor Dreambig21 » ma aug 09, 2010 9:57 am

hallo lauwer,
blozenvoorkomen.nl en pieter freijers ken ik allebei niet maar ik ben wel van mijn bloosangst af. Bij mij is dit vooral te danken aan eft therapie (die ik volgde in apeldoorn waar je echt de hele sessie alleen maar eft doet.) Je zegt dat als het zo doorgaat je bang bent dat je je studie niet haalt. Ik ben helaas door die bloosangst (en ook sociale angst) gestopt met mijn studie terwijl als ik metteen actie had ondernomen het nooit zover was gekomen. ik hoopte steeds dat het wel over ging of minder werd maar werd alleen erger. eft (een soort accapuntuur alleen ipv naaltjes klop je op bepaalde punten op het lichaam. ik wist niet of ik hiervan iets moest verwachten maar geloof me je staat versteld van de resultaten) maar eft dus zorgt ervoor dat je lichaam in situaties waarin je rood word niet meer rood word. het is dus puur die situaties/gevoelens voorstellen en dan kloppen op punten en de volgende keer in precies die situatie is de angst-blozen-trillen etc weg of al veel minder.

Je leert dus geen andere manier van denken aan daarvoor heb ik iets anders gedaan.
Ik ben ook een cd/progamma gaan volgen van agorafobie.nl (vooral voor mijn sociale angst maar het werkt voor ieder soort angst ) daar leer je op een hele andere manier denken en tegen jezelf praten.
De combinatie van deze twee heeft mij behalve van mijn bloosangst ook al voor een heel groot deel van sociale angst af geholpen dus het is echt het proberen waard!!
Dreambig21
Forumklant

Vorige

Keer terug naar Bloosangst